De afgelopen maanden is het team van Jobdigger druk bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe versie van Jobdigger Insights. In de loop van februari zal iedereen die gebruikmaakt van Insights automatisch overgaan op de vernieuwde versie. In dit artikel lees je er meer over.
Jobdigger Insights krijgt een andere uitstraling, waardoor het product er moderner uitziet. Ook werken we met de nieuwste technieken, wat ervoor zorgt dat Insight nóg sneller werkt. Hierdoor kun je sneller de data verzamelen die je nodig hebt, en nog efficiënter werken. Wat verandert er nog meer? Lees snel verder.
Vanaf volgende maand zal het maken van een analyse er anders uitzien. In de huidige versie maak je een analyse door op de balk rechtsboven te klikken. Bij de nieuwe versie staan de analyses onder één tabblad. Om op de analyse-pagina terecht te komen, druk je dan ook op de analyse knop. Op de foto’s hieronder zie je eerst de huidige versie, daarna de vernieuwde versie.
Aan de linkerkant kun je een analyse selecteren, bijvoorbeeld de marktanalyse. Ook is er een nieuwe functie toegevoegd. Je kunt datapunten uit een analyse vanaf februari toevoegen aan je samenvatting. Een datapunt kun je een hartje geven, waardoor je hem als het ware toevoegt aan je favorieten. Hierdoor krijg je een overzicht met punten die jij het belangrijkste vindt.
In de uitstraling van de vacature voeren wij ook een aanpassing door. Vanaf februari zal je rechts in de vacature twee blokken zien. Mocht je als klant de Virtual Sales Recruiter afnemen, dan zie je in het eerste blokje de matchende kandidaten. In het tweede blokje krijg je inzicht in de markt. Zo zie je bijvoorbeeld hoelang de gekozen vacature openstaat, tegenover het gemiddelde van de hele markt. En zie je de verhouding tussen bemiddelaars en directe werkgevers. Op deze manier heb je een duidelijk overzicht en krijg je sneller inzicht in de markt.
De hierboven genoemde punten zijn vooral gericht op de nieuwe uitstraling tijdens het zoeken naar arbeidsmarktinformatie. Maar ook de teampagina krijgt een vernieuwde look. En zal vanaf februari, Teambeheer & gebruik gaan heten. We lanceren hem met een belangrijke nieuwe feature: de gebruiksmonitor.
Uit onderzoek bleek dat er behoefte is aan meer inzicht in de gebruikersactiviteit van het team. Hierom hebben we een monitor gecreëerd die gericht is op het verkrijgen van deze inzichten. De monitor geeft de hoofdgebruiker en teamleiders inzicht in de activiteiten van teamleden. Denk aan: wanneer hij/zij het product voor het laatst gebruikt heeft en welke functionaliteiten er worden gebruikt. Hierdoor kun je als hoofdgebruiker of teamleider gericht één teamlid of alle leden ondersteunen in het gebruik van het product, of ze motiveren om nog meer gebruik te maken van alle functionaliteiten. Jobdigger zal hierbij ook ondersteunen, door praktische tips klaar te zetten die je gemakkelijk en snel door kunt sturen naar je collega’s.
In de loop van februari zal iedereen die Jobdigger Insights gebruikt, automatisch overgaan naar de vernieuwde versie. Dit zullen wij gefaseerd doen. Je krijgt hierover een e-mail. Ook zullen wij de livegang kenbaar maken op onze LinkedIn-pagina.
Heb jij aan de hand van dit artikel nog vragen? Neem dan gerust contact op met een van onze collega’s. Zij staan klaar om alle vragen omtrent de overgang te beantwoorden.